29. maj 2014

KRISTI HIMMELFARTS DAG

Efter en formiddag med rengøring og besøg af en sød kollega, der befriede mig for mit tidligere køleskab og et dejligt skab, måtte jeg ud i solen og gå en tur. 

Vejret var flot, men det var koldt i skyggen. Shorts og en stor striktrøje blev påklædningen. I skyggen var påklædningen i top - i solen for varm, men det gjorde ikke så meget. 

Turen på gå-ben startede med at sætte kurs mod Langelinie og den yndige pige på stenen i vandkanten. Videre fordi St. Alban's Church, ned af Esplanaden og op af Amaliegade. Amalienborg og dertilhørende have blev besøgt og tænk en gang: Der ved springvandet stod der en mand og solgte varme pandekager! Det var da lige, hvad jeg kunne bruge, men ak han tog ikke kort og jeg havde ikke lige 25 kr. i lommen, så jeg måtte slukøret gå videre. Hjemturen gik gennem Kastellet. Det var en dejlig tur på knap 8 km. Det er fantastisk at opleve byen gående, der opdager man ofte nye ting. 














Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...