5. december 2013

JUL PÅ KRONBORG II


Velkommen til 2. indlæg om julemarkedet på Kronborg - se det 1. indlæg her.

1. december tog jeg på julemarked med min familie på Kronborg i Helsingør. Her var der samlet en væld af kreative mennesker bag over 40 forskellige boder. Omgivelserne var fantastiske og det der mødte mig var virkelig inspirerende. 

Derfor vil jeg - ligesom da jeg var til Finders Keepers - give jer en lille rundtur og præsentere nogle af de designere, jeg syntes godt om. Billederne jeg fik taget med min iPhone blev ikke så super, så de fleste billeder er hentet fra den enkelte designers hjemmeside. Jeg har også lånt noget tekst til at beskrive designerne. Du kommer til deres hjemmesider ved at klikke på deres navn.

Indlægget er skrevet udelukkende for at dele min oplevelse med dig og give dig et kreativt indput. 
God tur rundt i det kreative univers på Kronborg :-) 

PalePink makes journals, jewelry, wallets, bags and more out of recycled bike inner tube, fabric, paper, plastic and metal. All her work is handmade by herself and if not one-of –a-kind it’s all different because of the print and patch on the inner tube. Udover at lave forskellige produkter af cykelslanger, laver PalePink nogle rigtig fine øreringe. 



Hanne Fabricius er indretningsarkitekt og faglig uddannet indenfor perspektiv, projektion og frihåndstegning, grafisk design og farvelærer fra Skolen for Boligindretning. Som kunstner arbejder Hanne Fabricius med en kombination imellem silke-, kridt- og akrylmaling på silke, herunder fremstilling af unikke halstørklæder. Hanne havde på julemarkedet nogle flotte silketørklæder med. Silketørklæderne var malet med aftryk fra forskellige værelser på Kronborg. Det var vildt imponerende! Fx er det sort/hvide med kvadraterne på 1. billede er et aftryk af brostenene ude i slotsgården. Det gør det altså ekstra spændende. Jeg er ikke lige til silketørklæder, men min mor var meget begejstret :-) 



Mulle Moth holder til i Gilleleje og laver nogle meget fine og charmerende tallerkener og skåle til børn. 


Du kan også besøge julemarkedet på Kronborg i denne weekend. Tager du afsted, vil jeg anbefale dig at tage en hestevogn mellem julemarkedet på Axeltorv i Helsingør midtby og julemarkedet på Kronborg. Turen er gratis og meget hyggelig :-)

Tak for dit besøg på en aften, hvor Bodil er en meget berømt dame.


Follow me on Bloglovin', Facebook and Instagram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...