11. august 2013

SOMMER I DANMARK - inspiration til oplevelser

Måske du har trukket læsset hele sommeren og ferien er nær?
Her er nogle ideer til oplevelser rundt omkring i Danmark - fuldt ud inspireret af min egen sommerferie :-)

København som turist 
Til min fødselsdag fik jeg af to veninder en oplevelsestur i København. Det er altså en ret hyggelig idé at lege turist i København. Vi cyklede rundt og besøgte forskellige serværdigheder: kanalrundfart, Vor Frelser Kirke, Christiania, sandskulptur-festivalen. Vi sluttede en dejlig dag af i Kongens Have med sushi og brætspil :-) 

Den blå planet 
Jeg var på den blå planet med min far, min bror og min søster. Det er virkelig noget helt andet end det gamle akvarium i Charlottenlund. Det her er virkelig flot - helt sikkert også et godt sted for børn med mange aktiviteter og inter-aktive oplevelser. 

Trafiklegepladsen 
Jeg besøgte Trafiklegepladsen i Fælledparken med min veninde og hendes børn. Børnene legede her hele dagen - kun afbrudt af frokost. Det var virkelig gennemført og jeg tror, det bliver rigtig super, når stedet er helt færdigt, så bliver der også mulighed for at låne go-karts.

Bonbon-land 
Min veninde og jeg tog i Bonbon-land med nogle søde drenge, vi begge har passet, som snart flytter til udlandet. Vi var afsted fra tifdlig morgen til sen aften og det var super hyggeligt. Bonbon-land har mange forlystelser - også til de mindre børn. Børnene vi havde med er 3 og 6 år. Vejret var lettere overskyet - helt perfekt! 

Fanø 
Min mor, min søster og jeg var på Fanø og besøge min mormor. Jeg er kommet her siden barn og besøgt familie og det er altid hyggeligt. Fanø er en dejlig ø og vi kender den rigtig godt. Vi var selvfølgelig både i Sønderho, Fanø Bad og i alle butikker og pandekagehuset på hovedgaden i Nordby. 

Aladdin - the musical 
Min søster og jeg tog i Operaen og så Aladdin - The musical. Det var en flot forestilling. 

Øresundsakvariet
En hyggelig oplevelse for børn. Jeg besøgte akvariet med min veninde og hendes børn. Vi nåede at komme med på en tur ned til stranden for at fange rejer til blæksprutten - det var en god oplevelse for børnene. 

Loppemarked 
I løbet af sommeren har jeg besøgt loppemarkeder og havde en søndag en stand sammen med en veninde ved Svanemøllen st. Loppemarkeder er bare gode :-)

Hviids Is
Jeg kan ikke løbe fra, at jeg har været forbi Hviids et par gange i løbet af sommeren. Faktisk mangler jeg kun to stempler på mit is-kort, så er der en gratis is i vente :-)  

Kronborg 
Jeg tog en dreng, jeg passer med på Kronborg. Det er altså også et hyggeligt sted. Vi gik igennem de kongelige værelser med "Kronborg for børn"-hæftet og svarede på spørgsmål om Kronborg. Faktisk er det ret så svært at tælle kanoner fra det seks-kantet tårnværelse ;-) Vi spiste madpakker nede ved vandet. Desværre nåede vi ikke ned og hilse på Holger Danske i Kassematterne. 


Follow me on Bloglovin' eller Facebook

1 kommentar:

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...