1. marts 2013

Cookies - nem og fin værtindegave


I sidste weekend bagte jeg lækre cookies efter anbefaling af Regnbuebarnet Vigga

Jeg puttede både mandler og hasselnødder i mine - jeg afskallede dem ikke. 

Jeg har også for nylig lavet en lille fødselsdagsgave til min venide. Et glas med ingredienser til cookies. Jeg har set en færdig udgave af sådan et glas, men jeg ville naturligvis selv lave et. Jeg turde ikke bruge overstående opskrift, for der passede opskriften ikke ift. at de tørre ingredienser skulle tilsættes samtidig. 



Det er ideen, at ingredienserne ligger i lag, men det lykkes ikke hele vejen igennem mit glas. Jeg tror, jeg næste gang skal tænke meget over, hvordan ingredienserne ligger ift. hinanden Jeg lagde sukker ovenpå nødder og chokolade, men det blandede sig desværre sammen. 

Kortet er et købekort med pift, hvilket mindede mig om at et lager af hjemmelavede allround kort ville være godt at have. 


Jeg lavede opskrift og vejledning i Word, som jeg printede ud og laminerede. 

Nogle dage senere besøgte jeg Normann Copenhagens butik på Østerbrogade og her er nogle rigtig fine glas til kager som denne. Det jeg brugte denne gang, købte jeg i Kop&Kande til omk. 30 kr. Glassene i Normann Copenhagen var til nogenlunde samme pris, men flottere, synes jeg. 

God fredag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...