13. april 2013

Lampeskærm - DIY


Det var en lampeskærm og nu vil jeg vise jer resultatet. Jeg købte en gammel lampe på loppemarked:  


Jeg brugte skærmen til venstre til lampen til højre. Den venstre skal have en større skærm, synes jeg. Jeg tog stoffet af skærmen, så kun skelettet var tilbage. 

Ideen fik jeg fra min søde veninde. Jeg købte to ruller satinbånd i Søsterne Grene til en samlet pris på 11 kroner og 96 ører. Jeg bandt båndet fast på indersiden af skærmen og viklede fra top til bund. Jeg viklede en halv skærm og skiftede så til næste rulle. Jeg bandt bare enden fast øverst på lampeskærmen (se billedet herunder) og bandt en ny på - man kan sikkert gøre det på flere måder. 


Et meget enkelt projekt - som dog tager lidt tid - og så har du en fin "ny" lampe, som passer ind i din indretning :-)

Ved aftentid skaber den en farveplet i mørket.




ooo

Jeg modtog i morges min nye sofa. I kan tro jeg var spændt! Især da den stod lige ude foran min dør i opgangen og jeg bare ventede på min far, som skulle hjælpe mig med at få den på plads (og først flytte den gamle).


Sofaen må have et indlæg for sig selv, men du kan smug-kigge på INSTAGRAM, for den er allerede flyttet ind! 

God lørdag til dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...