25. februar 2013

TARA DONOVAN på Louisiana

Jeg besøgte en udstilling af Tara Donovan på Louisiana sammen med min veninde og jeg vil gerne anbefale jer alle at tage forbi og se den. Vi var også forbi Andy Warhols tidlige tegninger, men det er noget helt andet. Jeg er mest til de udstillinger, som rummer konstruktioner, hvis man kan kalde det det. Billeder der hænger på væggen og symbolisere noget, jeg ikke aner, hvad er er ikke lige mig. I efteråret så jeg udstillingen New Nordic. Det var også en udstilling som var i min stil, det handlede om arkitektur og identitet. 

Om Tara Donovans aktuelle udstilling skriver Louisiana: 
Tara Donovan eksperimenterer med nærmest værdiløse småting som tandstikker, folie, sugerør og søm. Ved at samle tingene - ofte i ti- eller hundredtusindvis - fremtryller hun både det fysiske og poetiske potentiale i materialet og får det til at “vokse” til organiske skulpturer, der virker stærkt sanselige og dragende. 


Der var foto-forbud i udstillingen, så jeg valgte at købe bogen om udstillingen, for jeg var simpelhen så fascineret af  Taras fantastiske værker. Både min veninde og jeg er kreative sjæle og vi gik ganske tæt på værkerne, for at se på opbygning og materiale. Vi blev overrasket hver gang , for det er ikke til at se materialevalget på afstand. Det var lige noget for os! 

Her er et par billeder fra bogen, jeg har købt. Værkerne kommer slet ikke til sin ret, men det understreger blot, at det skal opleves live. Fx hører de to billeder til højre sammen. Her ses værket langt fra og tæt på. Langt fra ligner det et koralrev under havets overflade og tæt på viser det sig, at være knapper stablet og limet ovenpå hinanden. Det er meget fascinerende!   
Udstillingen kan ses på Louisiana i perioden 8. februar - 20. maj 2013. 
Desuden er der et foredrag knyttet til udstillingen, som finder sted den 18. april (læs mere her). 

Den næste udstilling, jeg skal se bliver klart den nye Pop Art udstilling, som er at opleve på Louisiana i perioden 22. februar - 6. juni 2013. Det glæder jeg mig til :-)

Dejlig mandag til dig og dine :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...