10. september 2012

New Nordic - Louisiana


I går besøgte jeg sammen med en veninde udstillingen "New Nordic" på Louisiana. 

Jeg var meget positiv overfor det, vi oplevede under vores hyggelige færden i udstillingen. 
Louisiana skriver følgende om deres udstilling,
 der løber frem til d. 21.10.12:

New Nordic er både et moderne blik og en mangfoldig fortælling om, hvordan vi bygger
Norden i dag. Og indretter os som både mennesker og samfund.Udstillingen stiller 
spørgsmålet: Findes der en nordisk identitet? Kan man, trods globaliseringens tendens til 
at udviske nationale og kulturelle forskelle, tale om identitet som noget, der knytter sig 
til bestemte steder, områder eller regioner?

Jeg kan rigtig godt lide udstillinger, som ikke er for abstrakte - noget man kan tage og føle på
og hvor det er muligt at relatere det man oplever til ens egen hverdag. 

Udstillingen handler om arkitektur og identitet. Den er meget alsidig og givende og jeg synes, 
der er meget god og ny viden at hente her. En ting som jeg særligt vil anbefale er, at se 
den film, der er lavet til udstillingen. Der er flere film i udstillingen, men den jeg omtaler vises 
på et stort lærred, hvor man kan placere sig i midten af rummet og opleve filmens flotte 
opbygning og teknik. 

I "New Nordic" er der bidrag fra kunstnere fra hele Norden og jeg fandt det ret 
interessant at opleve, hvor forskellige deres udtryk var hver især. 

Jeg vil ønske dig en god tur rundt i "New Nordic" på Louisiana!
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...